— O PILATES

Cvičení navrhl Josef Hubertus Pilates, svou metodu na počátku nazýval kontrolgie, neboli umění KONTROLY. Vymýšlel nové cviky a pohyby, obdivoval především koncentraci při cvičení a úlohu dechu, která byla velmi důležitá. Díky dobrým znalostem anatomie a různých druhů sportů vymyslel cviky, které pomohly a stále pomáhají mnoha lidem. Pomocí těchto cviků je možné nejen hubnout, ale hlavně zpevňovat celé tělo. Provádí se s dokonalou přesností a plynulostí. Správným opakováním cviků aktivujeme vnitřní smysly těla a učíme se tak mentálnímu soustředění.

V Pilates se snažíme obnovit zdravé držení těla, posílení břišních svalů, zpevnění hýždí i stehen a současně i protažení zkrácených svalů. Oproti jiným metodám klademe důraz na přesné provedení jednotlivých cviků. I nepatrné pohyby mají velký význam. Pohyby jsou kontrolované, žádné přepínání, prudké trhání a švihy, které mohou poškodit svaly a vazy. Po Pilates se necítíte vyšťavené naopak plné energie.

 

Image
Josef Hubertus Pilates

— Proč cvičit PILATES?

Výhodou Pilates je, že ho můžou cvičit všichni bez rozdílu věku, tedy maminky po porodu i v těhotenství, aktivní sportovci, děti, lidé s problémy pohybového aparátu či s chronickou bolestí zad.

  • získáte ploché břicho a štíhlý pas

  • odstraníte bolesti v zádech

  • vaše nohy budou delší a štíhlejší
  • zpevníte si tělo a zlepšíte jeho držení

  • odstraníte svalové dysbalance

  • zbavíte se stresu a únavy

  • naučíte se správně dýchat

  • budete lépe spát

  • zlepšíte si celkovou kondici

Image
01

Pilates na podložkách (Matwork)

Cviky se provádí v nízkých polohách na podložce, tzn. vleže na zádech, na břiše, na boku a v kleku. Cvičí se celé sestavy cviků, přičemž cviky mají přesně daný sled i počet opakování. Jednotlivé cviky mají fázi posilovací i protahovací, s ohledem na to, které svalové skupiny je žádoucí a účelné protáhnout, posílit či obojí.
Image
02

Pilates na Reformeru

Reformer je naprostý unikát, od první lekce vám neumožní dělat chyby a je vhodný naprosto pro každého. Hned na začátku se naučíte sestavu cviků zaměřenou na protažení a posílení všech přetěžovaných, nebo naopak opomíjených částí celého těla. Cvičení na něm je jednoduché, ale přesto velmi účinné. Znásobíte a prohloubíte všechny principy pilates.